Karos pad

Lócák, karos padok, stelázsik, szuszékok... Népi bútorok. Vissza-visszatérek hozzájuk, bár sokszor csak távolról szemezek velük (vizslatom az online népi bútor kínálatokat). Aztán megállapítom, hogy se helyem, se felesleges pénzem nincs most rájuk. 

Viszont ez nem azt jelenti, hogy ne lenne népi beütésű bútorom. Ugyanis van. Eddig nagyon kopott volt. Viszont a nyáron sikerült kicsit vállalhatóbb formára alakítanom. Nem kis motivációt jelentett, hogy tanulmányoztam korábban a karos padok árait és a felújítás révén megspórolt bútordarab árcédulájára áraztam be a saját fáradságomat.

A másik dolog, ami a motivációt adta, az volt, hogy ez a többször átfestett, majd a napon festékbőrét levedleni kezdő kopott darabot korábban már beállítottam a leendő helyére és használatban is volt. Praktikusnak bizonyult, mivel elég nagy tárolóhelyet rejt az ülőfelülete alatt, de kisebb, mint egy kanapé, így az előszobába jó szolgálatot tesz. Elrejt olyan dolgokat, melyek ideiglenesen várják a sorsukat, de túl nagyok ahhoz, hogy a beépített szekrény bizonyos fiókjába kerüljenek.

Előtte-utána. Juhé!

A folyamat során többféle festékmaró technikát kipróbáltam. Spaklival kapirgásztam. Aztán háromszög alakú kaparóval estem neki - ez igen jó célszerszámnak bizonyult. Áztattam hideg zsíroldóban, de visszarettentett az, hogy amikor sikerült leérni a fáig, elszínezte azt. Aztán jött a csiszológép - ezt maszkban végeztem, mert torkot kaparó volt a por. Sőt, még így sem voltam meggyőződve róla, hogy nem veszélyes a festékpor a régi festék esetleges ólomtartalma miatt. Utólag azt gondolom, hogy kellett volna tesztelni: vannak már külföldről rendelhető jó kis készletek lead test kit vagy lead check swabs néven. A leggyorsabb hatású eszköz a hőlégfúvó és spakli összeállítás volt, melynek használata csak szabad téren javasolt és ott sem ajánlott szipuzni a festékgőzt - főleg, ha ólomtartalmú a festék...

Azért nyári projekt volt, mert mindenképp kültéren szerettem volna túlesni a festékeltávolítás mocskos folyamatán. Az alapozás-festés-olajozás már gyerekjáték volt a korábbi tortúrához képest.
Utólag nem ajánlom az ilyen felújítást, csak akkor, ha tényleg teszteljük, hogy biztos nem ólomtartalmú-e a festék, amit el szeretnénk távolítani. Legközelebb nem állok neki (még kültéren se) ilyen történetnek anélkül, hogy teszteltem volna a festéket. De talán ti sem.  Bár nektek lehet, hogy nem is vonzó egy ilyen felújítás, vagy tévedek?


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések