Ajándék Földanyának


Az egyik lakberendezős boltban nagyon helyes takarítórongyokat lehetett kapni. Nem, nem vettem meg őket. A sóvárgást csináld magad projekttel kezeltem. Ez lett belőle:

Így készítettem el:

A projekt buktatóját töredelmesen bevallom: az anyag (a szomszéd által selejtezett, egykor szebb időket látott lepedő) nyúlós volt. Más varrási technológiát kellett volna alkalmazni, mert a formáját nem tartotta meg, nem lett szabályos téglalap, akárhogy is igyekeztem. 

Viszont a takarítórongy-varrás és az azóta eltelt pár hónapos tesztidőszak jó volt egy s másra. 
  1. Az üzletben úgy éreztem, nagy a kísértés a vásárlásra. Kézbe is fogtam a törlőkendő-csomagot. Három részes szettről volt szó. Horgolt fehér, fekete és szürke színű kendőcskék voltak szalaggal átkötve. Szépek voltak, és milyen sokat ígértek! Azzal kecsegtettek, hogy ha megveszem őket, vidéki stílusúvá varázsolják az otthonomat. Lakásunk takaros lesz és szeretettel gondozott, rendes, mint a legtöbb country stílusú házbelső, melyek fotóival Dunát lehet rekeszteni az interneten.
  2. A valóság más, mint a vágyálmok. Az általam varrott kendőkre vigyázok, eddig csak egyet használtam a hármas szettemből. Mocsok letörléséhez inkább kézbe kapok egy lyukas zoknit. Viszont vigyázás ide vagy oda, ezek a kendők is csak bebüdösödnek. Mert hiába öblítjük ki, nem lesznek teljesen tiszták. Gyűlnek bennük a baktériumok, és ha nedvesek, nyirkosak maradnak, kész is a bűztenyészet. Ilyenkor alapos kiöblítés után vizesen be szoktam rakni a mikróba, hogy felforrjon benne a víz és fertőtlenítve legyen. Ezután a rongy magán viseli a korábbi rosszul bánás nyomait vagy legalábbis az emlékét. Ez a valóság. Nem az, amit a boltban a szirénhangok a fülembe énekeltek.
  3. A hulladékcsökkentés jegyében NEM újabb és újabb dolgokat kell beszereznünk, hanem a meglévőket minél tovább használatban tartani. Ez a bevásárlólista-írás melletti elvem a markentinggel szembeni védekezéshez.
 
Ti szoktatok ellenállni vásárlási késztetésnek? Hogyan?


Ha szeretnél beszélgetni ezekről a dolgokról (és látogatod az f-betűs közösségi  médiát), csatlakozz a Lakásológus közösségünkhöz. Ha gondod lenne a belépéssel, vagy kérdésed lenne, írj a lakasologus@gmail.com-ra.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések