Óvodakezdés 2. | ovis zsák


Az óvodai zsák problematikája hosszasan ült rajtam, mint megoldandó feladat.

Felmerült bennem, hogy 
a) kérek a helyi zero waste csoportból
b) rendelek valahonnan pénzért
c) megvarrom
d) valaki csodálatos módon ad egyet, amit már kinőtt.

A legvalószínűtlenebb az utolsó verzió volt, bár ebben reménykedtem leginkább. Majdnem be is jött, augusztusban felajánlotta valaki a helyi zero waste csoportban a lánya kinőtt óvodai kelengyéjét. Jó állapotú volt, szép is volt, csak éppen rózsaszín, nekem meg fiam kezdi épp az óvodát. Mivel tudvalevőleg az óvodások a legszexistábbak a világon - fejlődési állapot, épp megtanulták, ki a lány, ki a fiú és kihangsúlyozzák a különbségeket, - ezért nem lehet kitolni a gyerekkel, hogy az ellenkező nemre utaló színű zsákot adunk neki. Jelátvarrás ide vagy oda. Úgyhogy ez a verzió nem jött be.

A kérést jól kellett volna időzíteni, de halogattam, nem fűlt hozzá a fogam.  Így maradt két lehetőség: pénzért rendelni vagy megvarrni. Körül is néztem, hogy mennyiért, milyet lehet kapni. Voltak nagyon jutányos árú zsákok, de nem tetszettek, és voltak nagyon szép zsákok, azoknak meg az ára nem tetszett.

2012 körül találtam rá az upcycling fogalmára, azaz arra, hogy valami használt, már nem kellő dologból valami jobbat, szebbet, menőbbet készítsünk. A legnagyobb hatással talán Marisa Lynch volt rám, aki 2009-ben elhatározta, hogy egy évig minden nap készít egy új ruhadarabot úgy, hogy egy dollár körül költ csak rá. Ez azt jelentette, hogy leginkább turikból vagy bolhapiacról szerzett egyáltalán nem ráillő darabokat, és ezeket szabta át. A projektet New dress a day (Naponta új ruha) nevű blogján publikálta. Sajnos elköltöztette a blogot és pont az első év képei hiányoznak az új blogjáról.  Valami ilyesmire vállalkoztam én is.
A hálóinget egy megtért gyűjtögető selejtezte és adta tovább   

Sokáig tartott, mire kialakult, hogy a kockás hálóing anyaga mihez passzolna, szerencsére segített benne a zsák tulajdonosa, mikor kibökte, hogy neki az autós mintájú anyag tetszik - ami egy elméretezett lepedő volt, s ezért amúgy is használaton kívül állt.

A cippzár bontott. Jobb lett volna világoskék, de olyan épp nem volt itthon.


Használd egészséggel, nagy óvodás!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések