DIY or not to DIY? - ez itt a kérdés

Elég bevállalós vagyok, ami a csináld magad projekteket illeti. Csak annyi a bökkenő, hogy néha a befektetett energia nem térül meg. Két óra elmegy vele, mire kiderül, hogy a kreálmány vállalhatatlan. A múltkor egy párbajtőr fegyvertáska varrással sültem fel: „epic fail” minősítést kapott a gyerekemtől.

Ezután vettünk egy fegyvertáskát, amibe elvileg két fegyver belefér - ez valószínűleg igaz is tőr és kard esetén. Az utód persze nem ezekben a vívónemekben utazik. A párbajtőrnek nagyobb a kosara, ami miatt két fegyverrel már becsukhatatlan a táska. Némi bosszankodás után maradt a házi hack, de a korábbi tapasztalat alapján már segítséget kértem. Anyukám profin meg is varrta a toldást. 

Beöltözős technikai sportból ez a második, amit a partvonalról próbálok megérteni, a felszerelésigényt kitapasztalni, és kontrollálhatónak tűnő mederben tartani a költségeket.

Na, és akkor jött, hogy szúrópárna kellene. Sose láttam még szúrópárnát. Behorpadt, átszakadt sisakot viszont már igen. Ebből arra gondoltam, hogy ez valami nagyon spéci dolog. Úgyhogy beruháztunk (nagyszülöi szponzorálással) a magyar vívófelszerelés-gyártó szúrópárnájára. 
Így már közelről is láttam, tapintottam szúrópárnát. Na, ekkor jött az, hogy ezt én is meg tudtam volna csinálni. Ugyanis ez egy egyszerű kárpitozási feladat, ami a szabásmintás varrásnál jobban illik a meglevő készségrepertoáromhoz.
Csináltam is egyet, hogy igazamat bizonyítsam (mondjuk az is hozzátartozik a valósághoz, hogy kudarc esetén az önbizalmamon esett csorba lett volna a legnagyobb kár, hiszen egy jó szúrópárna már a birtokunkban volt).

Kellékek:
- 39×39 cm-es (vagy kicsit kisebb) egyik oldalán laminált MDF lap [nekem egy hokkedli ülőlapja lett ez, amit teszegettem egy hete, hogy mi is legyen vele] 
- a lappal azonos méretű gumi = hangtompító laminált padló alátét [ezt azért tettem be, hogy a penge kevésbé sérüljön, ha a kiemelt rész mellé megy a szúrás]
- tűzőkapocs
- 35-40 db kárpitos szeg
- optimális esetben erős bőr: 3 különböző színű. A lapnál nagyobb darabbal beborítjuk a lapot, a másikból lesz a kiemelkedő kör alak, ennek közepére lesz rávarrva a „cél”. [csak műbőröm volt, illetve erős, kárpitozásra alkalmas szövetem, meg zsákvásznom. A szöveteket két rétegben használtam.]
- valami, amivel ki lehet tömni a szúrópárna középső kiemelkedése alatt [összegyűrt, homokozóra való takarófólia]

A készítéssel járó felfordulás, a bőrözött etalon és az otthoni koppintása


Szerszámok:
- olló
- akkus tűzőgép vagy takker
- varrógép
- kis fogó és kalapács

Kivitelezés:
Az alaplapra oldalt rátűzzük a bőrt (alá betettem a gumit). A kerek kiemelt rész közepére felvarrjuk a kis kört, majd rászegezzük a lapra úgy, hogy alá begyűrjük a tömést. Rá kellett jönnöm, hogy a kárpitosszeget érdemes megtartani fogóval, hogy ne az ujjamra csapjak a kalapáccsal és ne hajoljon el a szeg.

Költség-haszon szempontból ezzel megérte volna foglalkozni, csak nem volt meg a magabiztosságom, s a tudásom, hogy hogy kell. Azért írtam ezt a bejegyzést az internet eme eldugott szegletébe, hogy neked, kedves Olvasó, már meglegyen a recept, ha netán szúrópárnát szeretnél barkácsolni.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések