A nyaralásból hazatérve

A mai nappal becsöngettek mindazoknak, akik iskolába járnak - sőt, a családjaiknak is. Akarva, akaratlan visszazökkenünk a nyaraló üzemmódból a mindennapos igavonós életállapotba, noha az időjárás még olyan kedvező, hogy magunktól nem gondoltunk volna a hazatérésre. Régen szeptember 29-e, vagyis Szent Mihály nap volt a jószág beterelésének napja. Az első falusi iskolák csak ezután kezdődtek, hiszen a gyerekek még segédkeztek a termés betakarításánál (legalábbis a Skanzenban a falusi iskolánál ezt mesélték nekünk).

A lakás vonatkozásában a nyaralásból való hazatéréshez a döbbenet érzése kapcsolódott nálam.
Olyan helyeken lettem figyelmes a koszra, ahova eddig nem figyeltem, például a mosdó peremének alján.

Egyrészt meglepődtem, milyen kicsi a lakás és mégis mekkora felfordulás kerekedik benne.
Másrészt rácsodálkoztam, mekkora mocsok van néhol: fiókrendszerezőkben, mosdó alján stb.

Az a jó, hogy az igazán pihentető nyaralás erőt ad azokhoz a feladatokhoz, amikbe belefáradtam távozás előtt, így most suvickolhatok kedvemre.

Egyébként van egy olyan szokásunk, hogy rendet rakunk, mielőtt elmennénk nyaralni - de a távollét ezek szerint élesíti a látást, észreveszünk olyat is, ami korábban már beleolvadt a kontextusba.

Titeket mi fogadott otthon a nyaralás után?




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések