Vízforralótisztítás

A víz keménysége sokban különbözik attól függően, merre lakunk a világban. A skóciai Edinburghban például olyan lágy a víz, hogy a vízkő sose okoz gondot, mifelénk meg ásványi anyagokban oly dús, hogy heti program a vízforraló tisztítás. Annál is inkább, mert dizájnos üvegfalú vízforralót sikerült beszereznünk, mely felkapcsolva neonkék fénnyel világít, ami a trónörökös szerint nagyon menő. (Itt kapcsolódunk az előző bejegyzéshez, amiben arról szóltam, hogy a dizájn és a praktikum ne váljon el egymástól.) Nekem úgy rémlik, hogy volt egy olyan egyezség, ha ezt vesszük, nem én fogom tisztogatni, de aztán én vagyok, akit zavar a vízkő, így kifejlesztettem az alábbi szinte nulla energiabefektetéssel járó módszert. 


Vízköves egy hét után...

Üvegfalú, így szem előtt van a vízkövesedés. A kezelés: ecetet töltünk bele s otthagyjuk.

Hogyan előzzük meg, hogy a családtagok felforralják az ecetet? Az ugyanis iszonyú büdös! Volt, amikor post-it-re feliratot írtam, de azt mindig elvesztem és utálom tartogatni. Inkább beleállítom az üres ecetes üveget a vízforralóba:
Egy óra után az ecet megy vissza a tartályba, ugyanis egy hét múlva ismét használva lesz.
Kétszer kiöblítjük és kész:

Erre mondja Bartos Erika, hogy szebb mint újkorában. 

Szeretnétek még takarítós tartalmakat? Ezekben nem találom a pszichológiát, de előbb-utóbb muszáj megcsinálni, és szeretem az olyan típusú megoldásokat, amikor az adott módszer nekem dolgozik, nem én töltöm aktív suvickolással az időt.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések