Ne spejzolj!

Ha kevés a helyed, ne spejzolj - mondják az okosak. Easier said then done, vagyis könnyebb mondani, mint megtenni - rémlik fel bennem az angol mondás. Miért? Elmesélem.

Még jóval a Covid-idők előtt jártunk egy barátunknál, aki az armageddonra készülve tartott otthon kiadós mennyiségű babot. Engem nem az emberiség önpusztítása révén bekövetkező végítélet sarkall a túlfogyasztásra, de nálam is megvannak azok a dolgok, amit szeretek bespejzolni. 
A fogyatkozó vécépapír láttán mindig  erős késztetést érzek a biztonsági készlet feltöltésére. Igen, be kell valljam, hogy még a konyhaszekrény tetejére is feltetettem egy extra elemet, csak hogy legyen elegendő hely dugikészletek tárolására.

Persze volt kísérlet kisebb készlet otthontartására. A lakásfelújítás alatt a boltot használtam raktárnak, azaz csak akkor vettem újabb csomag vécépapírt, mikor már a férjem is megkérdezte, hol találja azt a nagy csomag vécépapírt, amiből a fürdőszobai készleteket feltölthetné. Meglepődött, mikor azt feleltem neki, hogy a boltban. 
 
Azóta visszaestem. Rájöttem, könnyebb úgy, ha van egy meghatározott hely, ahol eltárolhatom az akcióban megvett mosogatógép tablettát vagy a megalomán méretű toalettpapír fürdőbe el nem férő gurigáit. Kevésbé izgulós. Attól tartok ugyanis, ha nincs ez a biztonsági tartalék, hogy egy szép nap úgy ébredünk, hogy az utolsó lap vécépapírt is eltöröljük egy ránktörő hányós-fosós vírusfertőzés közepén. Oké, elismerem, elég ritka az ilyen, de ha nem ez a katasztrófa-forgatókönyv pörög, akkor lehet, hogy csak máshova figyelek és emiatt egyszerűen elfelejtem a klozetpapírt. Még nem tartok ott, hogy az amazonról automatikus rendeléssel havonta érkezzen az utánpótlás. Viszont érdekel, hogy milyen gyakran veszünk vécépapírt. Ti felmértétek már miből mennyi fogy egy hónapban?

Nagyon sok popsit törlünk és aránylag sok mosogatógép-tablettát etetünk legfontosabb háztartási robotunkkal, a mosogatógéppel. Valljuk be, spórolós is vagyok, ezért az alacsonyabb egységárú nagyobb kiszerelésben veszem ezeket. Tehát az is belezavar a képbe, ha többet veszek, mint amennyi pont elférne. Az a kérdés, mi fáj jobban? Drágábban venni a vécépapírt vagy helyet teremteni a plusz készleteknek? Kerülgetni a felhalmozott cuccot nem tűnik jó opciónak... Ti melyiket választjátok a mindennapokban?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések