El a pultról!

Joshua Becker beszél arról egyik vlogjában, hogy a kacatoktól, vacakoktól hogyan mentesítsük a lakásunkat. Az egyik ötlete az volt, hogy a konyhapultot tartsuk teljesen üresen és tisztán. Ne hagyjunk elől semmilyen gépet! Se kenyérpirítót, se turmixgépet, se kávéfőzőt! A valóságban ezek működtetése nem tölti ki az egész napot, így addig, míg nem használjuk őket, nyugodtan kuksolhatnak a szekrényben. Úgy éreztem, megfogadtam a tanácsát, és szorgosan elpakolgattam a tejhabosítót, szendvicssütőt. 

A konyhapult mégsem volt teljesen üres. Ott csücsült még a vízforralónk. Neki mégiscsak a pulton a helye! - gondoltam mindaddig, míg el nem jutottunk a lakásfelújításban a konyhafestésig. Akkor ugyanis teljesen letakarítottam a konyhapultot, hogy le lehessen takarni anélkül, hogy félő lett volna, hogy valamit lesodrunk, mikor lekapjuk a takarófóliát. Szorult helyzetemben eldugtam a vízforralót egy kéznél levő alsó fiókba. Magam is meglepődtem, hogy milyen jól befért - mintha csak neki terveztem volna a fiók magasságát. 
Azóta többször előfordult, hogy a családtagok keresték a vízforralót, mert nem volt elől. 

Utólag érdekesnek találom, hogy miért nem gondoltam korábban erre a lehetőségre. Pedig gond is volt belőle, hogy a gyerekek meg ne nyomják a vízforraló bekapcsoló gombját, amikor nem volt benne víz, nehogy leégjen (bár erre talán már van bennük valamilyen okos védelem). Máskor meg az volt a gond, hogy a víz benne maradt a forralóban mikor elutaztunk és mire hazaértünk bepenészedett. Az elpakolás mindkét problémát megoldja. Persze annyiból trükkös, hogy nem lehet a feleslegesen felmelegített vizet a pulton tárolni abban a reményben, hogy valaki majd felhasználja. A tapasztalat úgyis az, hogy általában nem jó a vizet újraforralni (a vízkövesedést valamiért nagyon felgyorsítja, de ehhez valami szakemberre volna szükségem, aki elmagyarázza, miért is tapasztalom ezt). Úgyhogy inkább mostanában csinálunk egy nagy kanna teát, minthogy tárolgassuk a 3 deci forró-kihűlt vizet.

Fel sem merült bennem korábban, hogy elrakhatnám a vízforralót. Megkérdőjelezhetetlen igazságként tekintettem arra, hogy a vízforraló a pulton lakik. Szükség volt a szokatlan helyzetben alkalmazott megoldásra, hogy kimozdítson a konyhapulti status quo-ból. Veletek is előfordult már, hogy egy határhelyzet mutatta meg, hogy valamit másképp is lehet csinálni, mint ahogy azelőtt hittétek?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések