Szoktatok otthon leltározni?


Dawn Madsen, - aki Minimal Mom-ként, vagyis Miminálanyuként hasít a videómegosztó felületen - sokat emlegeti azt az ötletét, hogy a lakásban található tárgyaink hasonlatosak egy áruház készletéhez, melyet leltárazni, tisztogatni, karbantartani kell, lejárati dátumot monitorozni stb. (Attól függően, hogy mennyire vagyunk lelkiismeretesek, különböző mértékben halljuk meg cuccaink nyaggatását.) Azt mondja, a leltárkezelés akkor lesz könnyű, ha rövid az otthontartott dolgok listája. A bútoroktól kezdve az elemózsiakészletekig sok mindenre gondol. 

Mikor először hallottam az ötletét, azt gondoltam, én biztos nem vezetek listát a dolgainkról. Viszont jobban belegondolva eszembe jut pár eset, amikor azzal szembesültem, hogy ez mégiscsak megtörtént. Az egyik első, hogy amikor a konyhát vagy az előszoba gardróbszekrényét terveztem, átgondoltam, mi mindennek kell helyet szorítani.  

Volt egy másik eset is a múltkorában, amikor rádöbbentem az elmémben tárolt leltár létezésére. A családi nyaralás végén a férjemmel összefogásban pakoltunk, ami azt jelenti, hogy nem ment át a kezemen minden, amit elraktunk. Emiatt hiányérzetem volt. Lehet, hogy mégiscsak vittem magammal egy mentális leltárt, ami alapján tudni szoktam, mindenünk megvan-e?

Elutazásból hazafelé tényleg futtatni kell a leltárt

Ti találkoztatok már ezzel az elménkben tárolt otthoni leltárral?


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések